شعر ومتن کردی و فارسی

صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014


ملی پوشان ایران با یک نمایش منطقی و به دور از احساس توانستند با نتیجه یک بر صفر حسرتی که چهار سال پیش در کره در دل ایرانی ها ماند، در همین کشور به اشک شوق تبدیل شود.

 

ایران در رقابت های مقدماتی با 5 پیروزی، یک تساوی و دو شکست با 16 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه خود راهی جام جهانی شد. نکته جالب کسب 9 امتیاز از این شانزده امتیاز در سه بازی آخر بود. جایی که امیدها بسیار کم شده بود.

 

شاگردان کی روش که در دیدارهای اول چندان مطمئن نشان نداده بودند، در سه بازی اخیر خود کاری کردند کارستان. گرفتن شش امتیاز از کره جنوبی و دبل کردن تیمی که چهار سال پیش ایران را از جام جهانی محروم کرد، لذتی فراتر از پاسخ دادن به کری خوانی های نه چندان دوستانه داشت.

 

ایران پیش از این در جام جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان شرکت کرده بود و با توجه به روند یکی‌درمیان حضور در جام جهانی این بار نوبت ما بود که در بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان در عرصه ملی شرکت کنیم.

 

مردان آریایی در جام جهانی نتوانسته اند از گروه خود صعود کنند، ایران تنها یک برد در جام جهانی به دست آورده که مقابل آمریکا در سال 1998 به دست آمده است.

 

با توجه به برگزاری رقابت های مقدماتی در جام جهانی در سایر قاره ها ایران به عنوان سومین تیم راهی جام جهانی 2014 شد. پیش از این ایران، ژاپن و استرالیا صعود خود به جام جهانی را جشن گرفتند.


در ضمن تنها گل ایران در این مسایقه را بازیکن کورد کرمانج ایران، رضا قوچان نژاد وارد دروازه کره جنوبی کرد.

سه شنبه 28 خرداد 1392برچسب:کورد,رضا قوچان نژاد کورد, :: 20:30 :: نويسنده : hevydar

 

دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:, :: 13:39 :: نويسنده : hevydar

درباره وبلاگ

سلام به تمام هموطنای عزیز ایران!به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم خوشتون بیاد.
نويسندگان